fredag den 11. marts 2011

10 ting jeg ikke kan leve uden!

Nu når lakkerne er pakket væk og man skal opdatere bloggen, så må man finde på alternativer til gode og nyttige indlæg. I dag satte jeg mig ned og lavede en liste over de ting jeg, som neglelak fanatiker, ikke kan undvære i min samling udover neglelak. Det blev til 10 ting - et dejligt rundt tal. Her kommer de så i vilkårlig rækkefølge:

1. Baselak/underlak/basecoat - kært barn har mange navne. Dette kære barn er uundværligt, især  hvis man vil beskytte sine negle og også danne en god bund til sine lakker. Min favorit er CND (også kaldet Creative) Stickey Base Coat. Efter at have prøvet Seche Base, Inglot SilkWrap, Gosh base, Mavala base, Depend base m.fl er jeg endelig faldet for CND's grønlige vidunderbarn. Den tørrer hurtigt, hvilket er et kæmpe plus i min bog og den er nem at påføre, har en fantastisk god pensel og danner en god grund for mine lakker. Og ja, så holder den godt med alle mine lakker. Den kan f.eks købes for £5.95 - 52dkk hos Beverlybeaute.com





2. Overlak/toplak/topcoat - Denne toplak er nok den jeg har læst flest bruger, og med rette. Det er efter min mening den bedste toplak der findes. Der findes dog flere andre favorit toplakker derude, men jeg sværger til denne. Mest af alt fordi den tørrer djævelsk hurtigt, men også fordi man kan påføre den på våd neglelak. Jeg bruger så meget Seche Vite, at jeg har investeret i en refill udgave. Det er en boks med en 0.5 størrelses Seche Vite plus en flaske med 4.0 oz ekstra og en plastik hætte, så det er nemmere at fylde den lille op. Jeg er snart halvvejs gennem min refill flaske. Jeg købte mit sæt hos Transdesign.com til $18.15 - 98dkk, men man kan købe de alm. størrelse flasker fra 23 kroner på Transdesign.com eller 52 hos Beverlybeaute.com


3. Den matte toplak - Sidste år væltede det frem med neglelak i det matte look, men jeg nåede kun at købe en enkelt neglelak. Det var OPI's You don't know jacques. Jeg synes den var, trods farven, fæl - mest af alt var den svær at påføre uden at den klumpede, men den holdt heller ikke særlig lang tid. Faktisk kun en enkelt dag inden den begyndte at skalle af. Grunden til dette var jo at man ikke kunne komme toplak på, for det ville gøre overfladen blank igen. Og så ville hele ideen med en mat neglelak miste mening. Heldigvis lavede Essie - Matte About You, en toplak der gjorde neglelakken under til mat. Så hurrah nu kan ALLE mine neglelakker være matte, så man ikke skal nøjes med de farver, som producenterne mener skal være matte. Plus - eftersom det er en toplak, så holder lakkerne også længere. Perfekt! Jeg har hyldet den før, men gør det gerne igen. Den er helt klart på min top 3 over uundværlige ting i min samling. Den kan købes mange steder herhjemme efterhånden, men på internettet kan den købes f.eks hos Beverlybeaute.com for 61 kroner. I butikkerne herhjemme skal man slippe omkring 150 kroner. Gisp!


 
4. Neglebåndsolie - Jeg brugte før kun håndcreme til mine neglebånd, men efterhånden som mit forbrug af neglelakfjerner steg i takt med indlæg og neglelakskift, måtte strengere midler til. Jeg prøvede så denne neglebåndsolie fra OPI - Avoplex Cuticle Oil to go, som fås i forskellige størrelser og arter. Jeg valgte denne tube med en pensel, da den passer i tasken og den er nem og ligetil at bruge. Den har virkelig reddet mine neglebånd fra at udtørre, men da jeg købte den i en butik i Malmø var den lidt pricey. Den kan dog købes hos Transdesign.com for 23 kroner (i Malmø 130sek).


5. Bufferen - De fleste tror måske at dette er en neglefil, men den har et lidt andet formål. Denne bruger man til at file og polere oversiden af neglen, hvorimod neglefilen bruges til at file længden af neglene. Bufferen har 4 sider med forskellige grovheder. Man starter med den groveste side og filer hver enkelt negl forsigtigt indtil man når den fineste som er en polerings side, som får neglen til at skinne. Dette bør man kun gøre indimellem, da det ikke er sundt for neglen af blive filet på den side. Man gør det for at fjerne ujævnheder i neglen. Min buffer er en noname og den er vist købt på Transdesign.com hvor de har en masse forskellige slags og priser. Den behøver ikke at være dyr for at være god.


6. Dotting tool - Prik prik prik, dotting tool eller måske prikværktøj? Det er nok det værktøj jeg bruger allermest når jeg laver designs. De kan fås i flere størrelser og udseender, men de er absolut uundværlige i min samling. Jeg har lige købt et sæt med 4 på Ebay til ingen penge, så jeg slipper for at bruge knappenålshoveder. Selvom de er et godt alternativ. Når man køber på Ebay skal man bare huske, at prisen på det man køber ikke overstiger 80 kroner, hvis man vil undgå told og den slags. Men det er helt sikkert også nemt at finde en masse ting derunder.



 
7. Glasfilen - Selvom jeg nogle gange først klipper mine negle med en neglesaks, så bruger jeg faktisk mest min glasfil. Jeg kan bedst lide at bruge tid på, at sidde og forme mine negle med en fil og der synes jeg at glasfilen er bedst. Glasfilen kan både være grov og fin alt efter hvor hårdt man trykker når man filer. Desuden er et kæmpe plus, at den holder for evigt. Eller til man kommer til at sætte sig på den - ups! Man vasker den bare under hanen og så er den god igen. Den bliver ikke sløv som alm. file og så fås de også med diverse udsmykning og utallige farver. Min første glasfil købte min veninde til mig på et marked i Camden i London. Det var den jeg sad lidt på. Den anden har jeg købt i Kicks i Malmø, men de kan købes i f.eks. Matas. De er dog lidt dyrere end normale file, men de holder jo også for evigt og så er 100 kroner måske ikke så meget.


8. Neglelakfjerner - nok det mest essentielle at have i sin samling når man bruger neglelak, ellers kan det godt tage lidt tid at fjerne igen. Der findes også en masse forskellige mærker og nogle med og uden acetone. Jeg bruger Depends neglelakfjerner. Ikke at det er den bedste, men det er den der virker for mig. Nogle gange køber jeg denne med skruelåg, som er med en skumgummi pude med et hul i, så stikker man bare fingeren ned i og op og pist væk er neglelakken.. Sådan da. Jeg køber som regel et par flasker neglelakfjerner når jeg er i Malmø, da det er billigere derovre og man bruger jo en forfærdelig masse. Og en masse vatrondeller, men de kan købes billigt i supermarkederne.



9. Neglelak fortynder - modsat neglelakfjerner er fortynderen til for at fortynde og ikke opløse neglelak. Når man har så mange neglelakker, så kan det ske at man indimellem får fat i en med lidt tyk konsistens. Det er f.eks Barry M's lakker synes jeg og så kan det gøre dem nemmere at påføre hvis man fortynder dem en smule. Her kan man jo ikke bruge neglelakfjerner, da det jo ødelægger neglelakken. Jeg har ikke prøvet andre end denne fra OPI, men der findes andre mærker. OPI - Lacquer Thinner kan købes hos Transdesign.com til 23 kroner. I butikkerne herhjemme vil den nok koste omkring 100 kroner.




10. Neglekunstpensler/nail art brush - Endnu en uundværlig del når man laver negledesigns. Hvis ikke man har uendelig mange nail art penne (todelt neglelakker med stift og tynd pensel) i alle farver, så kan man ikke undvære disse pensler. Som med den matte toplak, så kan man bruge alle sine neglelakker til at male med. Man kommer bare en smule på en palet eller et stykke avis eller papir, dypper penslen i og maler derudad. De er nemme at rense af igen med lidt neglelakfjerner og køkkenrulle og holder til en del. De er heller ikke så dyre. Man kan købe sæt i alle afskygninger på f.eks Ebay til ingen penge. Det er kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan male med dem.

Der er masser af andre ting i min samling som jeg bruger regelmæssigt, men disse er klart dem som jeg ikke ville kunne undvære. Er der nogle ting som I ikke kan undvære?

Sussi

9 kommentarer:

Solensdanserinde sagde ...

uhh tror da jeg skal prøve sådan en buffer til oversiden af neglen, har det mest irriterende hak i pegefingeren for tiden, har bare aldrig tænkt på at sådan én også kan kan bruges under neglelak :)

Pretty Nails sagde ...

Rigtig godt indlæg med en masse nyttige tips!!

Især den med seche vite refil, da jeg også er storforbruger af toplakken .. Men sender transdesign fra usa eller england? Og har i oplevet at få told på varerne?

Kh. Simnal <3

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Simnal.. Det er en amerikansk internet butik. Og ja der kommer told, osv på hvis man køber for over 80 kroner.

Solensdanserinde.. :D

Sussi

Pretty Nails sagde ...

Hej igen.

Undskyld hvis jeg spørger for meget, men ved du hvor meget portoen på 1 enkelt vare er på transdesign? Kan ikke finde noget om det :(

Kh. Simnal

Sanne sagde ...

Supergodt indlæg, og dejligt anderledes. Du kan måske samle sammen og lave et indlæg senere om dine fra 11-20 ting, du ikke kan undvære. :)

Jeg har også lige investeret i dotting tools (gennem jer faktisk), men er ikke rigtigt kommet i gang med dem endnu. Så bortset fra den matte toplak, jeg bryder mig ikke om mat lak, så har jeg også alt på din liste. Jeg har lige investeret i en toplak fra Mavala, gik ind i Matas og sagde at jeg skulle bruge en superblank toplak, og de anbefalede den. Har ikke prøvet den endnu.

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Simnal.. Transdesign har ikke en prisliste over hvad det koster at sende ting. Man kan dog se hvor meget porto bliver når man tilføjer varer til kurven. De sender i flatrate kasser internationalt, som har en forudbestemt pris. Når man har indtastet sine oplysninger i checkout, så vælger man hvilken pris/firma man vil ha sendt sine varer med UPS eller USPS. Derfor har det været svært for os at give besked til samkøbere hvad priserne blev fordi man først skal tilføje alle varer inden man kan se den endelige pris. Hvis du har spørgsmål omkring priser osv, kan du evt sende en mail til transdesigns kundeservice, de plejer at være hurtige og søde :D

Sanne. Tak :D Man må være kreativ indimellem, når man ikke kan teste neglelak .. Du kan lige skrive når du har prøvet toplakken. Vil gerne høre om den er god :D

Sussi

Denise sagde ...

Hvor kan man købe neglelaksfjerneren fra Depend?? Har været i mange butikker, men kan ikke finde den hvor man stikker fingeren i nogen steder :(

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Denise.. Jeg fandt den hos Estetique på Nørrebrogade, så mon ikke de har den hos andre af Estetique's butikker.

Jeg har også købt et par stykker i Matas i Malmø (på gågaden næsten helt oppe ved Trianglen)

Sussi

Denise sagde ...

Så må jeg jo derind :) Har kigget efter den i Estetique på fisketorvet og i frederiksberg centeret, og der havde de den ikke :(

Send en kommentar